Apabila hasil seni terpampang kat magazine

Magazine atau dalam bahasa melayu-nye majalah adalah sesuatu yang menarik untuk tatapan, tambah2 kalau magazine DCM (Digital Camera Magazine).. Sungguh tak sabar menanti setiap kali awal bulan, di peti surat pasti sudah terpandang2 magazine DCM yang terbaru.. berbungkus dengan pembalut plastik dan didalamnye terdapat kertas putih tertera alamat rumah dan sudah pastinya magazine DCM… wahh.. seronok betul la..

Aku sudah mula menjadi seronok dengan camera bersaiz besar, hitam molos (bak kata bomoh dari indonesia), berat , dan juga berlensa panjang. Rasa seperti aku sedang memegang senjata berbentuk senapang. Minat aku melihat camera sebegini sudah agak lama, semenjak ber-belajar di politeknik dulu. Tapi pada masa tuh nafsu lebih tertumpu kepada ntah ape2 yang bodo2.. Target untuk aku membeli sebuah kamera sebegini sudah aku sematkan di dalam sanubari apabila aku melangkah ke UTeM, walaupun bidang yang aku juruskan diri ialah sains komputer berbentuk pembangunan perisian, namun rasa macam ade satu ransangan yang mendorong aku minat pada fotografi.

Sejarah penggunaan kamera aku yang pertama ialah kamera abah yang juga sebuah SLR berbentuk film. Aku rasa setakat nih, aku cuma pegang2 kamera tuh beberapa kerat je.. maksud aku, tak sampai sepuluh kali.. erm, ok.. lepas tuh pernah gak guna kamera pakai buang jenama fujifilm rasa aku.. ok2.. aku sedang memproses ingatan lama aku nih.. erm.. lepas tuh kamera yang paling membawa ingatan segar ialah kamera filem berbentuk compact. Banyak beliau berbakti kepada keluargaku, yalah.. cube korang bayangkan.. gambar masa konvo akak aku pun aku snap guna kamera tuh.. Ohh.. nak tau kenapa kamera ini membawa ingatan segar kepada aku?? Erm.. bunyik kreekk kreekk ketika mengambil gambar di dewan UKM masa konvokesyen akak aku, fuhh.. semua orang pandang bile aku snap.. tapi masa dalam dewan yang semacam sunyi tuh, bile aku snap je.. aku akan campak kamera kat saudara aku.. jadinya.. bunyik krekkk krekkk tuh akan jatuh ke tangan dia dan maka-nya.. semua orang pun akan tertumpu pada dia.. dann.. padan muka dia.. hahahaha.. Opss.. aku terover.. mintak maaf..

Ok2.. kite berganjak ke kamera seterusnya.. mak aku belikan Sony T9.. aku sangat suke kamera tuh.. sangat best.. tapi ade something terrible berlaku maka mak aku belikan Sony T10 pulak.. pun best.. banyak memberi tunjuk ajar kepada aku tentang dunia digital camera.. Ohhh.. sekarang aku guna Nikon D80.. Aku sayang semua kamera yang pernah aku guna termasuklah kamera kreekk kreekk tuh.. tapi ntah mana la kamera tuh sekarang.. mungkin dia dah menjadi semakin macho bergaya tanpa bunyi kreekk kreekk lagi.. Aku doakan keselamatan kau wahai kamera kreekk kreekk..

——————————————————–

Oraiitt.. sebenarnye aku cerita salah silah kamera aku nih sebab gambar yang pernah aku shoot sebelum nih terpampang kat magazine DCM (Digital Camera Magazine) mukasurat 63 bulan ni.. happy la beb bile hasil seni kite terpampang kat majalah best cam tuh.. Kirenye hasil kerja aku diterima oleh orang2 pakar dalam DCM.. Mungkin nih salah satu rahmat bulan Ramadhan.. Bersyukur.. Pada yang tak tengok lagi atau memang tak sempat nak beli magazine tuh , meh aku share gambar dari magazine tuh untuk korang sumer.. Pada yang nak beli magazine tuh, ape lagi.. frame la page tuh.. haha.. gantung kat dinding rumah korang.. dinding ruang tamu ok..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.