Berpandu kepada paksi..

‘Berpandu kepada paksi yang nyata’, pemula ayat yang macam best je bunyinye.. tapi ayat tuh takde kene mengena dengan entry nih pun rasanye. Tetibe je ayat tuh keluar dalam kepala nih. Dahla gune perkataan pandu, dah macam pandu puteri pulak bunyinye.. takpun pandu cermat jiwa selamat.. pastu di gabungkan pulak dengan perkataan paksi, memang marvellous la jadinye… macam pasukan pandu puteri pegi ke angkasa melihat paksi bumi.. Aku sendiri terfikir secara tiba-tiba, kenapa pasukan pandu puteri kene ada perkataan pandu di dalamnye.. mungkinkah matlamat pasukan nih untuk memandu semua puteri2 lain termasuk puteri cinderella dan puteri gunung ledang? ataupun memang pasukan pandu puteri ialah unit khas gabungan pemandu2 wanita seluruh malaysia? atau pandu puteri nih pasukan keselamatan jalan raya yang ingin menasihatkan para pemandu bahwasanya pandu cermat jiwa akan selamat. Kenapa perlu pandu puteri? walhal ia cuma pasukan uniform kat sekolah..Biarkanlah die asalkan die tak memandu secara berbahaya.

Baca lagi