Melangkah ke dunia Tamiya Mini 4wd

Akhir-akhir ni aku bergiat balik dalam dunia Tamiya. Kalau dulu masa zaman sekolah pernah ada musim kitorang layan main kereta mini Tamiya kat longkang tepi padang, masa tu brand Tamiya ni kiranya macam brand paling tinggi dalam dunia kereta lumba mini 4wd. Dulu aku guna kereta brand Auldey je, harga dalam RM15. Satu lagi brand murah kalau dah tak mampu sangat nak beli Auldey adalah brand Diamond, kalau tak silap aku harga bawah RM10. Baca lagi

Percutian ke Banda Aceh – Part 2

Bangun untuk hari kelima perjalanan kami di Pulau Sabang dan Banda Aceh, keluar saja kami dari bilik penginapan di Hotel Rumoh PMI dah tersedia di meja kafe sarapan pagi.  Selesai sarapan, Fahmi bawa kami ke Rumoh Aceh, ada yang mengatakan ini adalah Rumoh Aceh yang asli hasil peninggalan sejarah. Untuk masuk ke Rumoh Aceh seorang perlu bayar Rp750(20 sen), nak masuk rumah ni kena panjat beberapa anak tangga kayu sebelum boleh masuk ke dalamnya. Baca lagi

Percutian ke Banda Aceh – Part 1

Dari Pulau Sabang, hari keempat kami akan menuju ke Banda Aceh, kami minta bantuan Adi untuk hantar kami ke Jeti Balohan, kami bergerak ke Jeti Balohan seawal jam 7 pagi. Tambang dari Freddies ke Balohan adalah Rp100,000 (RM27). Harga tiket feri eksekutif ke Banda Aceh untuk kami berlima adalah Rp375,000 (RM101). Feri yang kami naiki akan bergerak jam 8 pagi. Baca lagi